Tuesday, June 3, 2014

Event Bayahista 2014


Hi, Pernah tak korang berangan jadi gadis ala – ala hijabista? Berangan nak bercantik – cantik, konon diri ni persis cantik macam Fatin liyana, tak pun merasa diri ni anggun sepersis Felixia Yeap?

Kadang – kadang nak merasa cantik tak susah? Nak melawa dan bergaya juga tak susah, Mengapa?

Sebab perempuan sekarang dah tak macam dulu, kalau dulu – dulu dengan teknologi terhad memanglah susah kita nak tahu update dan apa terkini untuk bercantik-cantik kan diri betul tak? 

Lagi – lagi untuk mereka yang suka bergaya, mesti nak tahu apa yg trend terkini, warna apa yang hot, fesyen apa yang meletup?dan mekap apa yang cantik? Yang suka berjimat mesti suka kalo dapat  belajar jahit dan punyai skill jahit untuk jahit impian baju sendiri yer tak?


Kalau korang nak tahu, iena ada lihat kat beberapa selebriti femes Instagram update pasal event ni, macam best jer..macam nak pergi je..sebab? Motif? Ofcourse tergoda nak persgi sebab suka join dan pergi event-event macam ni..paling best korang boleh dapat tips dari blogger femes yang pakar fesyen? Siapa tu? Kalo korang pengemar fesyen mesti kenal diaorang ni tau J


My friend famous amos fatin suhana, dan blogger shea rasul dan Nadia Sabrina.

Raja Nadia Sabrina – Blogger Fesyen (http://www.rnadia.com/)
Shea Rasol – Journalis Fesyen  (http://www.myamethyst-shea.com/ )
Fatin Suhana : http://fatinsuhana.blogspot.com/

Paling best pasal event ni, korang boleh masuk PERCUMA, ingat ya..percuma..lagi-lagi korang boleh tour cuci mata tengok barangan jualan sepanjang event tuh sebab banyak bazaar-bazaar buka booth di event tuh. Korang juga boleh dapat belajar jahit percuma dari Kak Yasalma, top designer yang sangat femes dekat facebook tau, ingat murah ke kalao nak belajar jahit dari kak yasalma? Mahal tahu, so ini memang peluang keemasan korang tau!!! Paling best korang akan didendang lagu-lagu yang sangat asyik dari si cute miut Najwa latif..tiba-tiba teringat lagu dia yang ‘kosong-kosong’…best tau dengar suara dia..lunak jer..



Ini baju yang kak yasalma pernah buat dan keluarkan untuk koleksi dia yang kali lepas


Najwa latif akan buat persembahan kat sana nanty, korang boleh juga bergambar dengan dia kalo minat sangat dengan si comel najwa ni tau J
Lagi apa yang ada? Mestilah ada fashion show!!! Tak sah kalau takde..event-event gini memang wajib ada fashion show tau..baru best dan gempak? Tak gitu? Kalo yang jenis jarang tengok fashion show, meh lah dating..kita duduk tengok sama-sama yer..

 

Ok lah mesti ramai tertanya – Tanya event buka sampai bila yah?

Event ni Cuma terbuka untuk dua hari je tauuu..so sangat rugi bagi sesiapa yang tak datang, yelah mana lagi nak dapat pergi event dengan dapat tips percuma, demo solekan, demo belajar jahit dan paling best boleh tgk fashion show dan jumpa blogger yang femes letup sangat tuh, dan dapat tengok persembahan percuma Najwa Latif!!

Event bermula dari 7 jun hingga 8 June , 10 pagi hingga 7 malam sahaja tau!!!

Bagi yang akak-akak. Makcik-makcik, anak dara yang dah tak sabar dan cari baju raya dan pening fikir pasal nak bergaya apa untuk pagi raya..ha apa kata korang pergi serbu event dia 7&8 ni tau..korang juga boleh belajar dari demo solekan percuma nanti..best kan..boleh bermekap-mekap bagai di pagi raya nanti..tup tup kalah felixia yeap nanti dengan korang!! Hahaha…

 Ok cerita tak abes lagi ni…ada tak yang teringin nak jadi model? Nak join sama – sama dengan model – model lain meriah majlis dan buat fashion show dengan memakai pakaian yang direka oleh pereka-pereka fesyen yang top- top nanti?

Kalau ada yang berminat nak jadi model, korang boleh join dan sertai pencarian casting model event bahayista 2014 ni tau J ni senarai nama butik yang terlibat untuk fashion show nanti tau..semua butik-butik ni sangat femes tau!! Dan punyai pengikut yang tersendiri…hehehe

Butik Eja Shahril Collection, Sarung Anggun
Ammara, Minaz
Eiman Damia, Hijabella Safiyya
Hijria Home, Awni
Leeyana Rahman, Atika Exclusive


Oh yah, kalau korang nak tahu, event ni juga di anjurkan oleh Moslema In Style, dorang juga pernah buat dua kali event Moslema In Style berturut-turut juga dekat PWTC juga, kalo korang nak tahu pasal event dia yang lepas, korang baca kat entry kita yang lepas.
Ada dua entry kita cerita psal event ni. Best sgt tau J time ni fatin liyana, Datin Najjah semua ada tau..korang boleh baca nanti J

Entry 2013 moslema in style : http://www.networkedblogs.com/RH8XE

Oklah dari celoteh panjang tak guna juga..kalah nak tahu info lebih lengkap, lebih sempurna korang boleh serbu link ok :

Facebook :

Instagram :
Tempat : Red Carpet Avenue - Encorp Strand Mall, Kota Damansara

Penganjur :
Pergerakan Puteri Umno Malaysia (Puteri Umno)
Yang Berhormat Mas Ermieyati Samsudin (Ketua Puteri Umno )
Biro Ekonomi  & Usahawan Puteri Umno Malaysia

Pengurus Acara : Moslema In Style

Muahh..xoxo jumpa nanti!






9 comments:

Anonymous said...

Alamak , masalah tarikh pulak yang menjadi penyebabnya

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

xper..dia buka dua hari..boleh pergi salah satunya :)

Unknown said...

BW sini..lama juga tak BW ni, so hri ni Cik Anis jenjalan la ^^
Jemput singgah blog Cik Anis juga ^^

Ismi Ana said...

Insya-Allah nak pegi sane cuci mata. Ngeh3.. Pastu nak kenal2 ngan akak2 blogger yg top2 cun2 meletop gitu. ^_^

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

ismi - pergilah..kalo jumpa fatin suhana kirim salam kita yah :)

Liyliz said...

kak ida pergi x? liz mohon copy gambar iklan ye nk pos kat fb.

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

liyliz - pergi..tp yg ari sbatu punya :)

aszheamzah said...

Syoknyee... tp maluu... huhuu

Tengku Syukri said...

pada yang berniaga... selamat berniaga.. syabas usahawan muda.