Saturday, October 20, 2012

Sukanya saya!!

Hi semua, first of all Ida nak cakap terima kasih bebanyak, pada siapa yang pergi event Moslema In Style tu under nama kitaorng, even tak ramai mana yang pergi under kitaorng..kitaorng appreciated sangat. Terharu bercampur gembira sebab anda sudi membeli under nama kami. Alhamdullilah :)


dah seminggu rasanya dah berlalu selepas event moslema in style tu, tapi macam ramai je lagi yang masih memperkatakannya..hmmph..mungkin sebab ramai orang femes yang hadir kot..tu yang buat event tu masih diperkatakan hingga kini Tapi entry Ida kali ni bukan nak cerita tentang event moslema...tapi nk kongsi sedikit kegembiraan Ida dengan korang..

korang tahu tak, Ida adalah jenis orang yang senang gembira dan cepat gembira dengan sesuatu perkara tau, iyelah mana taknya kalau satu hari tu Ida dapat 'makan besar' atau pun dapat 'makan best-best' memang dah boleh jadi hari bahagia buat Ida..huhuhu..makan pun boleh gembira..pelik kan kite?

tapi yang boleh buat kita lagi gembira ialah apabila perkara yang Ida buat & hasilkan orang suka..haa apa tu? meh Ida tunjuk sikit..


tadaaa...cantik tak?? ni namanya photobooth signage..orang sekarang selalu guna menda ni dekat wedding and dekat birthday party. Disebabkan Ida dah tersuka dengan menda ni and konsep ceria-ceria macam ni..maka Ida pun bagilah usul Idea ni dekat owner ABEERGARDEN utk buat photoshoot tema mcm ni :)

jom tengok hasilnya jom...scroll bawah cepat kalau nak tengok :D


Design ni Untuk Cover Photo Timeline Facebook & Default Pic tau :

Design (A)




Design (B)



kalau ada sesiapa yang ada dalam dua-dua akaun facebook Ida korang akan perasan yang akaun facebook pertama Ida guna design (A) and akaun kedua Ida guna design (B), Iena pula dekat akaun first die,  dia guna design (B) . Saje buat lebih dari satu sebab nak tengok pilihan yang mana lagi cantik...sebenarnya Ida ada buat lagi few design yang different background sume..tapi disebabkan tak puas hati dengan hasilnya Ida pun buatlah lagi sampai terhasillah dua design seperti di atas..

Ida suka design kali ni sebab dapat byk respon dari orang..hmmph..walaupun tak sehebat respon sebelum ni yang Ida dapat..tapi still Ida gembira dengan hasilnya :)

nak tengok tak hasil design Ida sebulum ni untuk ABEERGARDEN? nak tengok> ok scroll bawah lagi cepat...rugi kalau tak tengok tau..hihi :p

Design ni pun untuk Cover Photo Timeline Facebook & Default Pic juga tau :



ok mesti korang heran kan, napa cover photo tu ade kotak kuning yang dibiarkan kosong? ok fungsinya adalah untuk menghasilkan default pic yang seakan-akan melekat di cover photo..ok tak faham? klik sini untuk tengok.  Haa...macamana? dah faham dah? kalau korang perasan..design - design cover photo kat atas ni semua kan..default pic die akan nampak macam seolah-olah bercamtun dengan coverphoto di facebook ni. Kalau tak percaya korang boleh lihat di facebook Iena  and di facebook kita :) 

haa...macam mana? korang faham sudah dengan penejalasan kita? hihi..ni semua dulu Ida tak terfikir pun tau, nak design cover photo yang boleh buat default pic tu seakan-akan bercantum dengan coverphoto..ni semua Idea dari owner ABEERGARDEN..sebab tu Ida mampu menghasilkan idea design seperti di atas ni..hehe..

macammana? cantik tak design kite? pleaseeee cakap cantik..hihihi  :p 
kalau korang nak tahu, Ida ada menawarkan servis design untuk online-online butik di facebook..di mana dalam sebulan tu Ida akan buat servis seperti berikut :

- Edit Pics Setiap kali keluaran terbaru dikeluarkan oleh butik yang hired Ida
- Boleh manage account butik tu dengan buat servis seperti : Upload gambar 
- Akan menghasilkan design seperti Cover Photo / Default Pic / atau apa2 yang disuruh oleh owner butik    yang hired Ida tu dalam tempoh sebulan

yang bermaksud, dalam sebulan tu Ida akan buat kerja-kerja seperti di atas tu untuk butik-butik online yand nak hired servis Ida sebagai pereka grafik untuk butik dorang. Tapi gaji pun ikut bulan lah yerp..dont worry Ida tak charge design ikut per design yang Ida buat. Sebab servis seperti di atas tu Ida hanya tawarkan untuk butik-butik sahaja. Jadi kaedah pembayaran dan charge pun berbeza. 

Kalau untuk orang biasa Ida akan kenakan servis ikut per design seperti yang Ida biasa buatlah. Kalau nak tengok lebih hasil design jom KLIK SINI :)

Kalau ada siapa-siapa yang berminat boleh terus email Ida ke : idamansor@ymail.com 

huu..rasa macam dah terpanjang pulak entry kali ni..so better Ida stop sampai sini, takut korang dah menguap-nguap baca post Ida ni..hihi..k lah tu Ida nak bebel untuk hari ni. Jumpa sayang-sayang semua di next entry.


p/s : nxt entry Utusan Malaysia  :)



12 comments:

Ana Farhana said...

design tu cantik.. seriuss. one day kite nak hire ida pulak, maybe untuk kenduri kawen kte ke. hehehe :


haaa,, cakap pasal pak misai nih, bukan haritu ida ada buat ke utk tangkap dekat event moslema tu? lupe bawak ke mcm mana?

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Fadhilla - heee thx dear..ha'ah i lupe bawa =.=' aiyaa kelam kabut kan hari tu rushing nk cpt >.<'

Ieqahgajah said...

alahaiii cantekknye design design ida ni.. kreatip :)

haz said...

semua design tu haz suke! ^^

tidak dinafikan lgi bakat seni dan kekreatifan ida. semoga ida dpt byk job untuk design ni lg. weee <3

btw, sape x suke dpt mkan besar kan.. lg2 bile makanan tu FREE! memg nikmat giler la mkn. hahaha XD

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Ieqah - heee thx dear ^_^

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

haz - heee thx haz!! aminnnnnn moga2 termakbullah apa yg haz ckp ni..hihi.
kannnn! kalau dpt makan besar mmg bezlah! oh kalau FREE tu memang dah superhappylah!! hihi :p

haz said...

amin~~~ InsyaAllahnya lah! hihi ^^

kan.. sape yg x ske dpt mkn free ye x. kekeke XD

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

haz - kannnn..hihi...especially kalau mkn free tu dpt makanan yg besh2..mmg heaven lah! hihi :p

haz said...

yezzzaaa! tersgt heaven kot! hihi =P

nadiaazira said...

nadia suka gila konsep utk abeergarden...dari konsep colourful box tu, photobooth signage sampalah ke tudung2 tu...semua cantik..serious! hehe~ =)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

haz :)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Nadia Azira : awww...thx my dear..terharu dgr :')