Saturday, July 13, 2013

Oh My Baby!

Bila kita bercakap bab kecintaan, mesti masing-masing dah dok teringat-ingat kat kecintaan masing-masing kan?. Tapi dalam dunia ni kecintaan bukan hanya pada manusia tau. Boleh jadi kecintaan kita ada pada haiwan yang comel-comel a.k.a anak kucen yang cute miut macam minta dipelok ataupun barang-barang warna pink yang meronta-ronta diminta untuk dimiliki oleh gegurl bernama Ida Mansor...eh?? hahaha :p

sebenarnya kita nak cerita tentang kecintaan kita yang terbaru tau, baru je official seminggu bersama dengan kita..miahahahha..alhamdullilah dia tak buat karenah dan sangat baik melayan karenah kita sepanjang seminggu ni tau!. Nak tau tak apa nama kecintaan kita tu? hehe perkenalkan baby!!! 



inilah Baby kita yang terbaru, oh jangan salah faham ye. Yang Baby yang kita maksudkan tu yang belah kanan tau, khidmat die meng charge J.Lo omey kite (handphone) untuk kita guna servis dia hari2..hehe :) Miahahahha maklumlah kita ni kaki internet , kaki blog, kaki instagram....and apa lagi? semualah! Sebab t u kita perlukan khidmat baby kita untuk charge J.Lo kita hari2 tau..hihi..sekarang J.Lo kita dah ada teman dah. Kemain khen.....tuan die pun takde yang empunya lagi, J.Lo lagi hebat dah sekarang dah berteman dah tau..uish jelez pulak tuan die ni....hihi :p

oklah untuk yang tak tau apa tu fungsi Baby Omey kite ni..meh kita jelaskan satu-satu apa sebenarnya Baby Omey kita ni. Sebenarnya nama betul bagi Baby Omey ni dipanggil Powerbank tau, fungsinya ialah untuk charge handphone smartphone kat mana-mana and bila-bila masa sahaja!. Mungkin ada yang heran, kenapa perlu guna powerbank sedangkan kita ada charger handphone kita sendiri?.  Tapi korang bayangkanlah kalau masa tu korang tengah kat shopping complex ke, tiba-tiba phone habis battery. Takkan time tu juga korang nak pergi cari plak untuk charge handphone korang? . Jadi fungsi powerbank ni memang membantulah dalam keadaan-keadaan yang macam tu.

Ada pula yang jenis suka travel pergi tempat ohsem2, takkanlah nak pergi mana2 tu nak kena bawa charger? apa kau ingat kat semua tempat yang kita nak pergi ni ada charger ke? hadooo...kita teringat masa kita pergi Jakarta hari tu. Handphone cepat betul habis battery. Masa tu takde baby omey kita ni lagi, apa lagi sadis je keadaan masa tu tau. Tengok kawan-kawan kita yang lain sibok ber update status kat Ig, Twitter and fb bagai..kita je yang selalu ketinggalan and jarang update pasal Jakarta hari tu T_T'. 

Sebab tulah kita dah bertekad dah, bila kita dah beli J.LO nanti kita nak jugak carikan dia teman nama Baby Omey ni. And disebabkan J.Lo versi Ida Mansor punya ni kaler pink, jadi haruslah teman pun kaler pink! .

Miahahaha..pastu terus kt search fesbuk laju-laju search ada tak penjual powerbank yang jual powerbank ni kaler PINK!. And taahdaaa...kita jumpa pun akhirnya :) 

Kita jumpa Baby kita kat page sini tau : https://www.facebook.com/powerbankmurahgile?ref=hl 

naseb baik ada Power Bank Murah, dapatlah kita berjumpa baby omey kita ni. Untuk yang pengikut setia Instagram korang boleh cari Power Bank Murah tu kat sini, search je username ni insyallah ada :)


Buat yang nak tahu harga powerbank ni, kita senaraikan ya. Ish gigihlah pulak dok meng type harga-harga bagai. Hoho kita tau mesti ada yang tanya tentang harga, so kita siap-siap dah tulis kat sini dah..hehe rajin tak kita? :p 

12800mah = rm 80 (pink,hijau,hitam,biru,putih)
 20000mah = rm 105 (pink,hijau,hitam,biru,putih)
30000mah = rm 135 (hitam,putih)

Kat bawah ni pula antara kawan-kawan baby omey kita yang kedai Power Bank Murah ni jual :) 






macam yang korang tengok, yang kita ambil ni yang kaler pink. Sepanjang dengan Baby Omey kita ok je, takde masalah so far. Untuk yang nak tahu sama ada powerbank ni ada warranty ke tak..jawapannya ADA WARRANTY, and kalau rosak korang boleh tukar yang baru terus. Janji korang simpanlah resit pos laju korang tu :) 

oklah kita xnk cakap banyak sangat tentang powerbank ni, takut korang rasa bohsannnnnnn je baca entry kita kali ni. So kalau korang nak tanya apa-apa pertanyaan lagi tentang powerbank silalah jangan segan silu untuk tanya di : 

NABILA (013-2826717)msg/whatsapp
email: arshiedanabila@yahoo.com
fb : https://www.facebook.com/powerbankmurahgile?ref=hl



oklah, sampai sini je entry kita. Dalam fikiran dah tak sabar-sabar nak berbuka..hehe mak kita nak ajak berbuka berbeque macam dalam cerita korea tu. Ish tak sabar! babai semua!. Selamat Berbuka puasa ya sis comel and si kachak. Jumpa lagi di next entry. Papai... *tangan sambil tengok jam* hihi :p 

9 comments:

Keknis said...

Comel power bank warna pink ^_^

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Anis - hehe...power bank je ke comel? orangnya? hihi :p

sabar said...

Sangat berguna lagi2 nak raya ni mesti banyak travel kan ida

Asyik Izas said...

power bank pink Asyik pun suka..hehe

Izzati Syazwani said...

Thank you sis. Lama dah cari... :)
Btw, nak tanya, apa beza 12800mah, 20000mah, 30000mah tu ? Sampai sekarang tertanya-tanya.

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

sabar - kannn! time rayalah paling berguna...huhuhu :)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Asyik Izas : yayy blh geng!

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Izzati - perbezaan mah tu utk berapa byk kali kt blh charge. Lg byk mah lg byk kali kt blh chrge dear :)

zeera lily said...

ok sgt shomei...
kite pun beli power bank smpai 2.. hehe..