Sunday, June 24, 2012

Susah rupanya, Oh baru saya tau!

Huuu...entri kali ni berbau kesedihan serta luahan sikit yang datangnya dari hati saya yang kecik ni. Kecik je tak besar mana pun sebab tu tak semua orang boleh lihat hati saya dan duduk dalam hati saya :')

takpe setakat ni saya bersyukur hati saya diduduki oleh manusia2 yang saya rasa ikhlas dan sanggup menerima saya seadanya! dan bukannya semata-mata sebab gambar saya di facebook! *sesetangah orang nk kawan dgn orang yang die rasa mcm femes je,,femes sipi2 pun jadilah janji nk kawan dgn orang femes!* agaknya die tgk life saya mcm hebak kot sbb byk gmbr cantik-cantik + dikelilingi dgn model yang gojes2..ok fine memang betul gmbr saya agak cantik dan memang saya ngaku saya byk kawan model, tapi BUKAN semua oke yang   boleh masuk dengan cara hidup saya serta pembawaan diri dan prinsip saya :)

sebab tu kalau korang tgk orang2 yang rapat dgn saya tu kebanyakannya hanyalah latarbelakang insan biasa yang mana..bukannya anak2 orang kaya yang tahap memebeli belah die tahap boleh beli satu kedai! saya suka kawan dengan insan2 biasa ni sebab kebanyakkannya orang mcm ni pernah melalui ZAMAN kesusahan mereka! pendek kata zaman yang orang susah nak meneunjukkan muka untuk menawarkan bantuan! sebab tu saya suka kawan dgn manusia yg mcm ni..sebab dorang akan FAHAM dgn apa yang pernah saya lalui dan saya akan faham dengan kesusahan yang pernah mereka alami!

antara manusia yang saya rasa paling IKHLAS dan hebak bab memujuk saya waktu saya sedeh , cengeng, ngada2, marah, kecewa dan segala erti rasalah is MY TWIN!

dalam byk2 manusia kenapa DIA?

sebab dielah satu-satunya manusia yang stick kat sisi saya dan tak kisah berada di sisi saya dalam keadaan yg mcmane pun! saya sengeh sorang2 ke..bebel mcm mak nenek ke..die tetap jugak stick dengan saya..sbb tulah saya rasa dielah manusia yang paling layak berada di hati saya yang kecik ni :')
 


kepada BFF saya yang lain..dan kepada yang sudi nak jadi BFF saya..
satu je yg saya boleh cakap....terima kasih utk segalanya dan ida harap BFF tu bukan hanya sekadar perkataan :')

By : Ida Mansor

p/s : ok saya tau tajuk entry mcm tak sama je dgn isi kali ni..haha xtau nape tapi saya suke tajuk tu..tu yg buat  tajuk entri kali ni mcm tu..okelah tu..janji ade tajuk..hihi :p

10 comments:

Yuyu Zulaikha said...

nak jadi twin jugak boleh? :)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

x boleh2..>.<' lol..gurau jer..mestilah boleh ^^v

eira hamzah said...

nk jadi twin...hehheheh

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Mrs/ Mr.Anik :

aik bukan kamu memang dah kembar ke? :)

Ieqahgajah said...

alaaa alaa tacinggg nyee baca entri ni.. Untungg adee twin ^^

mmg betul mesti ramaii sukaa tgok gmbr cntik iena dan ida.. tapi kann satu bndaa yang ina n ida de..walau korg cntik,femes sume tp korang sgt baik dan menghargai the wordss frens.. tak sombongg ^^*pandangan yg skali jmpa la ^^

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Ieqah :

ouch..terharunya bile Ieqah ckp mcm tu..tq sayang..nk tau something tak? ieqah pn mcm tu tau..reti menghargai maksud 'bff' :) untung sapa2 yg jd bff ieqah tau!

ekin ap latif said...

bestnyer de twin..*jealous..hee

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

x yah jeles lah syg..atleast ekin ada family yg saYANG EKin ^^ bersyukur tiap apa yg kita ada ^^

Ieqahgajah said...

Ntahlaaa yunk..skrg ieqah just nak menghargaiii nilai pershabatan je tanpaaa tgok siapa dan apa org tu.. kalau hati ieqah da syg kat seseorang kawan tu..mmgg ieqah tol tol syg...

Ps: sygg korg gak laa.. tapi seriously korang mmg sgt best ^^ cantik dan tak sombong ^^

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

aww..thx Ieqah :')