Saturday, December 8, 2012

Street Style Wannabe

Ikutkan hati memang long shawls adalah shawls yang terbaik buat kaum muslimah yang mahu menutup aurat dengan jayanya. Tapi takdelah pulak kita cakap yang normal shawl tu tak cukup menutup aurat, cuma kalau long shawl tu memang aura diri akan lebih terserlah di mata penduduk dunia dan ALLAH kan?

kita selalu cakap, 'alah kalau pakai long shawl nanti nampak macam ustazah2 lah..tak cun' ada jugak hati kite bisik cakap ' kalau pakai labuh2 and longgar ni, nanti tak cun! tak ikut trend kot!' maka disebabkan kata hati
kite tulah kite sibuk berpusu-pusu ke mall nak beli baju dan shawls ikut trend terbaru di pasaran. Iyelah macam trend peplum dress kan? dah tengah HOT sekarang. Pergi mana2 mall mesti ada peplum dress, kalau tak dekat mall dekat fesbuk pulak orang tengah sibuk giat promosi segala jenis peplum dress ni. Masa orang tengah dok sibuk terkejar2 trend memakai peplum dress, kita pulak tengah sibuk cari dan pakai gaya yang sesuai dengan 'Ida Mansor' ha apa tu gaya Ida mansor ni? ecehh..cara cakap macam nak bajet fashionista pulak kan? 



haa..nilah gaya yang macam kita cakap tu, untuk pengetahuan korang kite ni memang berjiwa bebas sikit..sebab tu kite suka gaya ni. Kita namakan gaya ni gaya 'Ida Mansor' sebabnya memang jiwa kita suka dengan stail cenggini, cuba korang tengok dekat gambar ni apa yg kita pakai? LONG SHAWL dengan LOOSE kemeja kan? ni dua feveret stail kite. Sebab kite boleh bergaya sambil menutup dada and pakai longgar2 dalam masa sama nak cuba mengelakkan nampak bentuk badan kite. Tapiiii spek mata hitam dengan boot hitam tu adalah alasan untuk nampak bergaya semata-mata. Ecehhh..sebab ni memang jiwa kite. Terima kasih pada Imaan Boutique yang memberi kita inspirasi untuk mencari gaya diri kita sendiri tau. I lebiu lah Imaan Boutique!  Tengookkk! sapa kata kita tak boleh bergaya dengan long shawl? boleh apa! cuma korang sendiri kene tentukan nak gayakan macamana kan,kan? 

ok, bukan tu je kite nak tunjuk..selain kemeja loose ni ada jugak baju lain yang longgar2 kita boleh pakai dengan imej cool ataupun dengan apa2 imej yang kita nak bawakan tau!. Ok tak percaya? cuba tengok pic gambar kita pakai baju kat bawah ni..




tengokkk..cool kan? ok tu namanya memuji diri sendirilah pulak =.=' hahahaha...ok saja nak perasan2 kejap. Buat pengetahuan korang, baju ni pun Imaan Boutique jugak tau, series kita cakap pakai baju ni memang langsung tak panas! kita boleh menutup aurat dengan jayangan sambil bergaya dengan stail sendiri. Muahahahaha memang puas hati betullah pakai long shawls and baju flowy dress dari Imaan Boutique. Dah lah tak panas, harga pun berpatutan kot! 

sekarang ni kita dapat tahu yang Imaan Boutique tengah buat NEW YEAR SALE tau! perghh memang gempak and best sangat2!. Pic pun cantik2..ok tu pun saja nk puji diri sendiri jugak..padahal pic and model tu pn kita sendiri yang edit..ekekekeeke :p ok malaslah nk membebel banyak2..jom kita tengok apa promotion yang Imaan Boutique tawarkan. Hesh tak sabar ni nak tunjuk kat korang! 


ni feveret kita..oh myyy..flowy dress ni memang supercantik! i lebiulah flowy dress! kalau ikutkan baju ni sebenarnya seratus lebih tau. Tapi disebabkan Imaan Boutique baik hati nak buat sale sempena New Year, maka potongan harga ni jadi seratus je tau. Hebak tak hebak tu? 


ni pulak lagi murah!!! RM15 je tau! oichh..ohsemnya! kalau rasa2 nak ambil hati mak2 korang ke, boleh je belikan seketul dua untuk ibu2 korang tau. Confirm mesti dorang suke! 


ha ni pulak long shawl, memang hebat shawl ni sebab die tak panas and labuh. I loike! 


ni pulak neck inner, ada macam2 colour tu...


yg ni pulak syria express :) 


ni pulak Syria, yg bezanya dengan Syria Express is..syria ni korang kene sarung anak tudung dulu pastu baru korang sarung luar pulak. Kirenya kne sarung dua kalilah :)

haaa...kite dahpun membebel and beritahu korang promosi dari Imaan Boutique, maka takde alasan lagi nak cari dekat butik mana yang jual long shawls ni ataupun baju yang longgar2. Jom kita ramai2 bergaya sambil cuba menutup aurat dengan jayanya!. Ok kita tahu, kita pun masih jugak dalam proses untuk cuba menutup aurat dengan sempurna..maka jomlah kita ramai2 mencuba kearah itu..eceh...mana tahu nanti kot2 ada lelaki yang baik2 macam husband Irma Hasmie yang encem tu terpikat dekat kita2 ni ke? hihi ok tu niat dah kearah lain pulak tu. Tak elok! kene menutup demi ALLAH bukan demi lelaki dek oooi..*tuju dekat diri sendiri* 

ok tujelah rasanya kita nak kongsi untuk weekend ni, lepas ni nak updated pulak entry tentang date dekat pancake house. Ohsem tau date tu, memang buat kite tidur sampai tersenyum-senyum gitu :p 

oklah jumpa korang lagi kat nxt entry..babai. Sayang korang semua! 




27 comments:

Yuyu Zulaikha said...

ape cantik sangat ni? nanti nak try pakai la gaya Ida Mansor. heee :D

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

yuyu - ngadeee eh!!! hihi yuyu pakai apa2 pun dah cantik tau! ^^

Keknis said...

Gaya ida mansor cool lah! Suka Spek mata hitam yg ida pakai 0_0

Ana Farhana said...

cantikkk.. cantik cantikkk.. kite pun nak pakai jugalah mcm style ida pakai :P tapi tak reti T_T

gmj said...

wah gaya ida. hahahaha. camnilah blog modelssss. suka tengok hupdet cenggini.

NurulAthirah said...

cantikkkkk!!!!tp nk tnya, pakai long shawl 2 blkg labuh x...ke mcm mn 2...

haz said...

niceeee! <3 style it like ida mansor's style~ hihi

Shima Mazlan said...

idaaaaaaaaaa ...
awk stylo sgtttttt .. moden + trendy .. suke tgok ..

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Anis - heee tq dear..spek tu i bli kat vincci je :p

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Fadhilla - kt blh ajr, senang je ^^

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Dira - maseh :)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Nurul - belakang tak labuh, macam biasa je..tapi kite boleh adjust nk labuh depan & belakang mcmane :)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

haz - hihi saje je kan ngusik kite >.<

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

shima - thx dear :)

haz said...

hehehhe. mcm oppa gangnam style pn ade xD

btw seyesly nice.. stylo, n pd mse yg same mntp ape yg ptotkan.. ^^

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

haz - hahahahaha..mcm oppa gangnam? hikhik celah mana tu ada style gangnam? keke :P ha'ah :)

Ieqahgajah said...

fuyooooo style ida mansor.. nk sign nk sign..

merasaa dah kita pakai rayban si ida ni.. tapi gmbr qah dgn rayban takda pun.hehe

Sopan dan cantik

haz said...

celah tuuuuuutt. hahaha! kte men2 je la.. saje nk sakat ida. hihi =P

Shue Aida said...

Ida lawa lawa. pengsan jub hehehe!!
xoxo

Anonymous said...

Eh ehhh ibuuu ! Model mana tu ? Wow superb cantik laaa ! Heee

P/s : Semoga impian kak ida mansor tercapai !! ;)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

ieqah - kt dh bg kat whatsapp awklah syng..ade dpt x? :D

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

HAZ - HAHAHAHAHA....xpe :)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Asiah - heee thx awk :)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Shue - awk pn lawa tau! ^^

lyanamahat said...

hai twins....cantiknya korang berdua ni...nice to meet uolss... =)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

spywriter - thx..nice to meet u too dear :)

nia_cheroniah said...

Salam twins.lama tak jenguk blog korang.both of you pakai apa pun cantik, ada style.but this time i suka sgt gaya ida pakai loose kemeja dgn shawl tu.serius stylo :)