Tuesday, December 15, 2020

Ida try skincare korean set dari Prettian My

Hai semua, ya Allah rasa lamanya tak menulis dan meluah dekat blog ni kan? harap korang semua baik-baik je walaupun kita semua tengah dalam fasa mco covid ni kan? 😊

Sepanjang mco ni Ida jarang dah keluar untuk beli barang penting, sekarang Ida beli online je termasuklah skincare! haha sapa macam Ida suka beli barang online je? yang terbaru Ida try skincare dari Prettian My tu pun dari online juga! 


Nampak tak muka excited tu bile kita dapat skincare dengan box yang cantik macamni lahai lagilah rasa bestnyaa tak sabar nak cuba! 


Ok ni pose senyum sikit dari kita 😉

Sekarang Ida nak cerita pula dari segi tekstur dan pengalaman Ida pakai skincare dari korea ni. Sebab usually orang cakap korean skincare memang bagus kan untuk kulit, jadi Ida ada high expectation sikit dekat produk ni 😜


Produk pertama yang Ida cuba ialah  Triple Oil Cleanser :

Yang ini dia ada 3 fungsi tau, boleh cuci muka as deep cleanser harian ataupun boleh guna sebagai make up removal serta toner juga tau. Dari situ dah jimat tak perlu kot nak beli make up remover dan toner lagi kan? jadi Ida cubalah try guna ni untuk cuci mekap, dan tahdaaa tengok tu die tanggal sume mekap-mekap kat muka Ida! 

Sorrylah gune tisu je sebab kita punya facial pad dah habis time ni, adoi time macamni pulak nak habis kan 😅

Tapi Ida gune tisu ni pun die senang juga nak tanggal, sebab tektsur die oil so die lagi mudah nak tanggalkan mekap degil dekat muka kita tu.



Ni Ida close up  Triple Cleanser Oil die dekat tangan Ida, so korang boleh imagined 
tekstur dia macamana


Ni pula muka sebelah with mekap sebelah lagi dah removed mekap gune 
Triple Cleanser Oil.


Next Ida pakai Moisturizer Snail Cream pula, yang ni tekstur die lembut dan ringan walaupun die creamy macam tu kan. Bila apply tu rasa lembab je dekat muka Ida. Setakat ni bile Ida keluar mekap pergi keje memang Ida tak lupa pakai moisturizer ni. 

Sebab kulit Ida memang jenis kering, so bile nak mekap tu wajib pakai moisturizer baru mekap tu jadi tahan lama dan nampak kulit jadi lebih cantik dengan foundation tu semua.

Bau die pun sangat wangi untuk yang sukakan moisturizer yang wangi dan light tekstur, produk ni memang sangat sesuai untuk korang ye💓


Ni Ida colet-colet sikit dekat muka, memang rasa lembab dan best pulak bila pakai. 


Last step Ida pakai Silky Brightening Cream, yang ni fungsi die untuk mencerahkan bahagian kulit yang korang nak lighten up tu kan. Boleh pakai dekat badan ataupun muka. Tapi kita pakai kat muka sebelum keluar hehe jadi nampaklah berseri sikit muka tu kan 😄



Ni boleh nampak tekstur cream white die tu kan macamana? die pekat sikit dari moisturizer cream tu. Dan bau die pun sangatlah wangi! 

Yang ni info lebih mengenai produk Prettian My :



Overall Ida puas hati dengan tekstur, packaging dan feel lepas guna. Sebab die light, wangi, dan packaging pun simple, cantik dan kemas. 

Untuk yang nak cuba juga produk ni korang boleh dapatkan di 
Instagram Prettian. My :

https://www.instagram.com/prettian.my/?hl=en









No comments: