Saturday, January 25, 2014

What i like

Zaman kecil - kecil, adalah zaman paling indah bagi iena, iena pasti korang semua pun mesti ada pengalaman paling indah,kelakar, seronok dan benci kan?

Tapi apa yang buat paling rindu zaman kanak - kanak adalah bila semakin dewasa semakin ketara dan jelas tentang tekanan kehidupan.

Bila dah besar lah ni baru faham erti penat ibu bapa kerana bekerja just nak sara  kita semua satu family.

Serius iena cakap, iena kagum dengan mak ayah iena yang tak pernah putus asa bekerja, just untuk pastikan anak - anak cukup makan.

Bila ada pengalaman bekerja, sejurus buat kita makin matang. Kenapa? sebab hanya orang yang dah pernah bekerja dan sudah bekerja jer faham? 

Kadang tempat kerja, suasana sangat ok, rakan - rakan sangat bagus, tapi bos pula tak bagus, kadang - kadang pengalaman tempat lain , bos bagus tapi rakan kerja pula tak bagus, kadang - kadang ada juga bos sangat bagus, tapi kerja menimbun sangat penat tak payah cakap. Boleh jadi sangat stress, sampai boleh buat orang pening kepala, serius dulu time penat sangat kerja, iena selalu juga sakit - sakit, sampai muntah - muntah.

So pada saat - saat itulah kita paling teringat zaman kecik - kecik kita..terdetik dalam hati ' bestnya kalo jadi budak kecik balik' zaman paling best bagi iena zaman kecik - kecik.

Kenapa?

Sebab kecik - kecik iena ingat lagi, iena suka sangat conteng dan lukis..mak iena kata pernah iena dan ida nak conteng dinding, tapi mak iena pandai tau, untuk elakkan kitaorang conteng dinding, mak kitaorang rajin belikan kitaorang color book.


Bila pergi mana - mana, memang color book lah iena bawa, dengan senyuman tersumbing tuh, sambil pegang pensel color dengan jalan terkedek - kedek bawa color book punyalah bangga tunjuk mak lukisan kita.

Padahal tak lawa pun, sebabkan sayangkan anak, mak cakap juga, ' pandai iena lukis, lawa' sambil cium atau peluk iena' punyalah bangga time tuh..ingatkan betul - betul lawalah lukisan tuh..hahaha

Iena jamin semua ibubapa macam tuh kan?

Kalo balik kampung, iena dan ida waktu kecil- kecil, suka merengek mintak balik sebab bosan, sebabkan itu juga mak iena akan belikan color book tiap kali nak balik kampung time zaman kitaorang kecik - kecik.

Bila fikir balik, punyalah sayang betul ibu bapa dengan kita kan?

Hope suatu hari nati allah murahkan rezeki iena, bolehlah iena senangkan mak ayah iena.

Kecik - kecik juga iena memang suka sangat main color, sebab tuhlah suka kaco barang mekap mak, hahaha..tapi ida tak berapa sangat, tapi kalau color book gambar barbie, kemain excited kitaorang akan main kaler-kaler.

Pernah satu hari mak iena check buku kerja sekolah iena dan buku teks.

Guess what apa mak iena jumpa?

penuh kesan - kesan conteng, kartun iena lukis...hahaha..bila fikir balik, bukan rajin sangat belajar..main jer tahu...!!! mak iena sangat bersabar ok..hihi

Sebabkan tu lah bila dah besar mak iena sangat galakan kitaorang amik graphic design.

Kenapa?

Sebab mak iena dah tahu apa yang ok dan boleh untuk anak - anak die kan.

Yes, naluri ibu bapa kuat agaknya.

Bila fikir balik, ada betulnya, sebab iena jenis otak seni sikit, so susah nak masuk kalo kene blaja matematik atau program - program ni..naseblah bila balaja graphic dulu selalu gak dapat 4 flat...alhamdluliah...

So bila dah besar dan pernah buat graphic dekat tempat iena kerja, terdetik juga iena nak buat servis design untuk orang dekat luar sana.

Kalo korang nak tahu, kad kawen yuyu iena yang buat tau.


yang ini kad terima kasih.
1 Box RM30 Matt Lamination
jenis ini paling ramai orang baik, sebab kualiti dia lg bagus dari jenis Art card.
untuk tahu jenis harga dan material bagi Biz Card, boleh pm Iena di : KLIK



Yang ini Iena sertakan depan dan belakang.

bagi yang tempah kad kahwin banyak untuk seribu pcs, akan dapat FREEGUESTBOOK atau Banner/Bunting.

Menarik kan?

Oh yah, Iena dan Family ada juga sediakan khidmat untuk buat sticker untuk product atau sticket terima kasih untuk ditampal pada Doofgift

Untuk Sticker pun ada banyak jenis dan material juga tau, so kalo tahu lebih lanjut untuk 
harga dan material boleh pm Iena juga : KLIK


Yang ini Material Matt Lamination, 1 Box RM30




yang ini untuk pula logo, untuk logo lepas design dan pembayaran dan dibuat,
Iena akan bagi file asal PSD atau AI, logo juga akan diberikan untuk size besar..so naty kalo korang nak letak kat mana-mana in sha allah tak pecah nanti gambarnya.


Kepada sesiapa yang nak iena designkan kad kawen ker,kad bisnes, header blog atau cover photo facebook dan sebagainya, bolehlah email iena dekat : ienamansor1@gmail.com

Family juga ada buat servis printing sekali, kira korang boleh tempat buat design dengan iena sekali dengan print sekali. menarik tak? untuk pemblian melebihi Rm50 keatas sebarang penghantaran adalah PERCUMA, so kalo berat mana kad kawen korang, beratus keping ker, besar ker, tetap iena boleh hantarkan untuk korang..

So korang no naty tak payah fikir pasal transport nk amik barang yang korang order ok, so jimat sikit duit minyak korang dari situ..hehehehe

Oh, yah harga untuk servis design tidak termasuk dengan harga print sekali yer. Tapi Iena juga boleh terima design yang dah sedia akan dan cuma akan print kan sahaja pun boleh juga.

Untuk sebarang design dan print kitaorang buat banyak servis tau, dari tempat t - shirt sampailah ke banner dan bunting...so apa - apa korang boleh pm iena dekat facebook iena, atau boleh terus email ok.

atau

korang juga boleh terus direct ke fanpage facebook AL MAL BIZ POINT (parents punya kedai printing) untuk sebarang pertanyaan bagi jenis materal,servis dan harga. sebab Iena mungkin akan reply lambat, nak cepat korang boleh terus pm dekat situ tauu ^.^



Thx kepada yang sudi baca ^^.

Written : Iena Mansor

12 comments:

Abil Fikri Ahmad said...

Saya dari kecil sampai la sekarang tak suka conteng2..

cikdil said...

iena pun graphic designer ya? ok kite geng.. huhuu

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

En,Abil terima kasih sudi singgah blog kitaorang..oh btw lain orang lain minat kan..ada yang jenis suka membaca jer ^^

Cik Dil - tapi awak hebat..boleh design website..kt x reti...btw ada buat service design blog yg macam website tak?

shazreen maznin said...

Sweet kad kwn yuyu 2...

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Terima Kasih Shazreen <3

Munirah Rafiuddin said...

wah!!!! cantik...menarik...mmg debomm!!!

~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Tq Siti Murni :)

shazreen maznin said...

Sweet kad kwn yuyu 2...

yutaka said...

Salam Sejahtera Atas Iena,

Allah kurniakan sedikit kelebihan "menconteng" kepada iena. Syukur kepadaNya kerana mungkin bakat menconteng itu boleh mendatangkan sumber pendapatan di masa mendatang.

Saya pun suka menconteng dan menulis. Insya Allah bakat sekecil zarah ini akan digunakan di jalan yang diredhai. Mungkin satu hari nanti kita boleh bekerjasama untuk menghasilkan contengan yang unik dan pelik. (berangan sekejap) :D

selamat maju jaya kepada ina dan ida.

haz said...

haz pn sampai masuk U still ske menconteng buku nota. tah ape2 la yg dilukisnye janji menconteng. hahaha

zainatul abu bakar said...

Wah iena berjiwa seni. Kagum dgn org yg kreatif ni. Hehe

Wanyob said...

Saper sangka masa kecik-kecik habis diconteng buku teks bila dah besar jadi designer .