Monday, August 26, 2013

sekadar inpirasi bagi budak muda diluar sana

salam semua,

kali ni iena nak perkenalkan korang sape yang jadi inspirasi Iena? maksud Iena sebagai salah contoh semangat yang patut dicontohi..

korang semua pun mesti ada idol sendiri kan? mungkin ada dikalangan korang jadikan idol sebagai pemmimpin, tak kurang juga guna ayah sebagai lambang idol korang sendiri...

bagi iena idol mestilah mencerninkan imej baik, yang boleh dicontohi....yang boleh diambil iktibar tak pun renungan atau rujukan untuk masa depan kita kan..iena guna tegar sebagai salah satu sumber semangat dan inspirasi sahaja, untuk idol iena punyai idol tersendiri..tapi bukan tegar yer..sebab tegar masih muda lagi..^^

so here iena tunjukkan tegar yang iena maksudkan ni :



TEGAR nama budak ni..sesuai sangat nama dengan orangnya....kenapa? dengar lagunya dulu, korang akan faham..sure faham punya..

mesti korang pelik iena guna budak untuk salah satu inpirasi? bagi iena tak kiralah dia budak ker, orang dewasa ker..atau orang tua..asal ia sesuatu yang positif iena akan pandang....

so dengarlah lagunya dulu before korang berfikir apa-apa..



bagi iena yang bukan di lahirkan dalam keluarga berada, iena faham sangat apa yang tegar pernah rasa..iena dulu - dulu nak apa-apa memang beli sendiri..sampaikan barbie rapunzel yang Iena idam-idamnkan sangat dulu pn Iena beli guna duit sendiri..soalnya sekarang berapa banyak sangat budak-budak sekarang beli mainan guna duit sendiri? Iena bersyukur sangat sebab mak ayah iena ajar iena, nak apa -apa kena usaha dan beli sendiri..dari situ iena mula faham erti wang, erti barangan yang dibeli guna duit sendiri..kita akan lebih menghargai nilai sesuatu barang apabila kita tau susahnya nak dapatkan apa yang kita inginkan..

melihat nasib tegar buat iena teringat..kisah dulu-dulu time iena kecik-kecik lagi....iena kecik kecik pernah jual-jual barang dekat sekolah..contohnya pensel ker..or sticker kartun untuk dijual disekolah..semuanya sebab nak kumpul dan ada duit sendiri..bagi iena tak ada yang hendak dimalukan dengan konsep berniaga ni..ada orang jenis malu nak berniaga..entah kenapa? sedangkan dalam islam pun amat mengalakkkan konsep berniaga..sebab 9/10 datangnya dari perniagaan kan..rugi kalo tak berniaga..tengok tegar rajin cari wang,
just untuk bantu keluarga dia..membuat iena rasa sangat kagum dengan dia..kecil-kecil dah merasa susah..

buat teman yang diluar sana sering mengeluh tak cukup itu ini, ingat masih ada yang susah diluar sana.
buat teman yang tak puas hati ibu bapa tak belikan barangan berjenama, ingatlah ada yang tak  merasa pn baju baru sekian lama...
buat teman yang sering mengeluh itu dan ini, sedangkan dilahirkan dalam keluarga berada, ingat
yang diluar sana lahir sahaja sudah hidup susah...
tak semua yang bernasin baik, oleh itu memang kita terasa patut bersyukur, so sekiranya korang punya idol yang memberi inspirasi kongsi-kongislah sedikit dengan iena..sebab iena memang suka sangat kisah-kisah yang memberi inpirasi...

Prinisp iena, 'biar kita pernah merasa susah,asalkan kita tidak meminta-minta'

iena tulis ini just untuk sekadar berkongsi dan untuk tatapan budak-budak muda diluar sana..

so siapa yang disini pernah punya pengalaman serupa seperti iena?


Instgram : iena mansor
Twitter : iena mansor
Facebook : Iena mansor full / Iena Mansor two







12 comments:

Shark Kay said...

Shark br nk buat entry psai tegar ni..
Lirik lagu dia mmg best..
Kna plak ngan suara halus dia..
Mmg feel layan lagu tu.

haz said...

lyric lagu die sgt bermkna. yup. haz pn mcm tu gak. kalau nk beli ape2 semua gne duit sendri. xnk nyusahkn parents. huu

Sabar said...

Iena,Sabar suka jugak lagu Tegar yg ni..tp lepas baca entri ni teringat kecik2 masa sekolah rendah agama pernah jual biskut coklat.

btw,done follow insta Iena.

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

shark - buatlah..blh jd geng ^^

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

haz - kan2..samalah kt :)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

sabar - really? bagusnya..tak banyak budak2 mcm tuh kan skrg...:)

Syarafi[skyforce331] said...

bgus budak ni!,...betul prinsip ini "biar kita merasa susah, asalkan kita tidak meminta-minta" :)

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

skyforce331 :)

AyueJean AJ said...

Betul tu.......
Biarlah hidup susah...
Jangan nak minta2...
Kalau nak usaha sendiri kan....

Velarie Nozie said...

Such of beautiful twins...

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Ayujue : betul! setuju sgt!

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

Valerie Nozie : thx dear!